Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Preventivní programy proti šikaně
TEJKALOVÁ, Michaela
Tato práce je zaměřená na preventivní programy proti šikaně ze zahraničí, ale i z České republiky (KiVa, Hradecký model, SAVE a Bulli & Pupe). Tyto programy budeme porovnávat mezi sebou a z výsledků zjistíme jaká je efektivita těchto programů. V teoretické části dojde k obecnému seznámení s pojmy jako je šikana a prevence. Právě díky tomu se můžeme v praktické části přesunout na porovnávání jednotlivých preventivních programů proti šikaně podle daných kritérií. Z výsledků poté můžeme vyvodit odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Respektive v čem se shodují a v čem se jednotlivé preventivní programy proti šikaně liší a zda je možné aplikovat vybrané preventivní programy i v českém školství.
Metodika prevence na základních školách
ČUŘÍNOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem probíhá realizace primární prevence. S jakými typy rizikového chování se dotazovaní setkávají dle své zkušenosti nejčastěji. Jsou zde ukázány přínosy preventivních programů, ale i slabiny, které systém primární prevence má. Práce je rozdělena na část praktickou a teoretickou. Teoretická část je vypracována na základě odborné literatury. Věnuje se charakteristice oblastí školní prevence, jejímu dělení a subjektům, jež její realizaci mají v kompetenci. Dále typům rizikového chování, kde jsou uvedeny možné příčiny, následky a postupy řešení. Praktická část je vypracována na základě kvalitativní metody výzkumného šetření. Na základě uskutečněných preventivních programů, rozhovorů a pozorování jsou zpracovány a následně vyhodnoceny výzkumné otázky, které jsou cílem této práce.
Prevence a zkušenosti s drogami u žáků 9. tříd základních škol a studentů středních škol na Strakonicku
ŘÍHOVÁ, Karolína
Tématem této bakalářské práce je problematika prevence a zkušenosti s drogami u žáků 9. tříd základních škol a studentů středních škol na Strakonicku. V teoretické části je podrobně rozebraná drogová problematika a běžné způsoby prevence drog. Také je zde zmíněno základní rozdělení drog, jejich historický vývoj ve společnosti a důsledky užívání drog. Dále jsou v této práci zmíněny způsoby prevence drog. Zkušenosti s prevencí a přímé zkušenosti s drogami jsou zjišťovány výzkumem zpracovaným v praktické části. Výzkumnou metodou byl dotazník, kterým byly kromě základních statistických údajů zjišťovány především konkrétní zkušenosti jak s prevencí, tak se samotnými drogami, a osobní názory respondentů na tuto problematiku. Z důvodu aktuální nepříznivé situace s ohledem na pandemii nemoci COVID 19 byl výzkum proveden pouze korespondenčně. Dotazníky byl s laskavým svolením pedagogů obeslán vybraný vzorek žáků základních a středních škol na Strakonicku. Praktická část bakalářské práce zahrnuje vyhodnocení a rozbor těchto dotazníků.
Zážitková pedagogika a její místo ve výchovném a vzdělávacím programu střední školy
BERAN, Jiří
Tématem diplomové práce je zážitková pedagogika a její místo ve výchovném a vzdělávacím programu střední školy. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy zážitkové pedagogiky, výchovně-vzdělávací proces, výukové strategie zážitkové pedagogiky, druhy a prevence rizikového chování. Výzkumná část je zaměřena na vytvoření a následné realizaci zážitkového adaptačního kurzu. Výzkumu se účastnilo 139 respondentů ze skupiny 1 a 232 respondentů ve skupině 2. Data byla sesbíraná pomocí upravené verze dotazníku B-3. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda zážitkový adaptační kurz má vliv na vnímání vlastní pozice ve třídě, kvalitu kolektivu a vnímání pocitů bezpeční, přátelství, spolupráce, důvěry a tolerance. Hypotézy zaměřené na pozici ve třídě a kvalitu kolektivu nebyly potvrzeny, nebyl zde žádný signifikantní rozdíl mezi porovnávanými skupinami. Naopak hypotéza zaměřená na pocity ve třídě byla statisticky potvrzena. Výzkumná studie ukázala, že zážitkový adaptační kurz má vliv především na pocity ve třídě.
Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ
Lazarčík, Ondřej ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Gutkaisová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce s názvem Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ se zabývá problematikou evaluace a efektivitou primární prevence, prováděné neziskovou organizací Semiramis z.ú. Práce je rozdělena do dvou části v teoretické práci se věnuji pojmům z primární prevence, evaluaci programů, minimálnímu preventivnímu programu, cílovým skupinám primární prevence a sociálním dovednostem. V druhé části se zabývám samotným výzkumem a tvorbou deskriptorů (dotazníky), které jsou použity ve výzkumu. Deskriptory měří znalosti a dovednosti žáků před blokem a bezprostředně po bloku. Na základě zjištěných dat a vzájemného porovnání s výsledky zaznamenané lektory primární prevence zjišťuji, zda prováděné programy primární prevence jsou efektivní.
Přístupy k prevenci kouření
Sudová, Tereza ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Strnadová, Alice (oponent)
Anotace: Předmětem bakalářské práce ,,Přístupy k prevenci kouření" je analýza postojů pražských středních zdravotnických škol a jejich studentů k prevenci kouření. V první části práce je shrnut historický a současný pohled na obecnou problematiku kouření, je zdůrazněn negativní dopad kouření na lidský organismus. Dále jsou v práci zmíněna preventivní opatření a programy prevence zdraví. V druhé části v rámci vlastního výzkumného šetření uvádím srovnání dvou středních zdravotnických škol a vlastní analýzu výzkumu. V této části se zabývám zejména pohledem studentů na problematiku kouření a uvádím vlastní návrhy pro praxi.
Problematika poruch příjmu potravy z pohledu pedagogických pracovníků
Šimková, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na poruchy příjmu potravy a prevenci těchto poruch realizovanou ve školských zařízeních. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část shrnuje informace o poruchách příjmu potravy získané z odborné literatury, která souvisí s danou problematikou, s cílem poskytnout ucelenou představu o tomto závažném onemocnění. Zahrnuje tedy diagnostiku, prevalenci a incidenci v České republice, etiologii, zdravotní komplikace, terapii a prevenci tohoto rizikového chování. Praktická část je založena na výzkumném šetření na fakultních základních školách v Praze metodou dotazníkového šetření mezi učiteli a metodou rozhovorů s metodiky prevence. Záměrem výzkumného šetření je zjistit, jak problematiku poruch příjmu potravy v současnosti vnímají sami vyučující, a jak hodnotí prevenci poruch příjmu potravy realizovanou na jejich škole. Ze zhodnocených výsledků vyplývá, že poruchy příjmu potravy jsou spíše okrajovým tématem prevence vedené ve školských zařízeních. Ačkoli sami dotazovaní považují tuto problematiku za aktuální, poruchy příjmu potravy nejsou v požadované míře součástí Minimálních preventivních programů. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy příjmu potravy, prevence poruch příjmu potravy, preventivní programy
Přínos preventivních programů v oblasti drogových závislostí pohledem sociálních pracovníků nízkoprahových zařízení
Richterová, Vendula ; Urban, David (vedoucí práce) ; Poláčková, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na preventivní programy v oblasti drogových závislostí pohledem sociálních pracovníků nízkoprahových zařízení. V práci je popsána charakteristika nízkoprahových zařízení, jejich pravidla a vymezení cílové skupiny těchto zařízení. Dále je v práci hovořeno o návykových látkách a syndromu závislosti, charakterizuji zde projevy fyzické a psychické závislosti. V práci je rozebíráno užívání návykových látek adolescenty. Teoretická část je zakončena prevencí sociálně-patologických jevů ve společnosti a preventivními programy a opatřeními v nízkoprahových zařízeních. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které je vymezen kvalitativní výzkum a charakterizován výběr respondentů. Zde jsou uvedeny dílčí otázky, které vedly k zodpovězení hlavní výzkumné otázky a provedena analýza dat. Praktická část je ukončena popisem přínosu preventivních programů v oblasti drogových závislostí pohledem sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních.
Preventivní programy nabízené zdravotními pojišťovnami
RAJČANOVÁ, Beata
Odborníci napříč všemi lékařskými odbornostmi upozorňují na nutnost prevence. Ta je důležitá nejen pro zlepšení zdraví, snížení výdajů na zdravotní péči, ale konkrétně i pro zlepšení kvality našeho života. Vždyť prevence to je to první, co můžeme udělat, a co nás kromě času téměř nic nestojí - po propuknutí nemoci už může být často pozdě. Všechny zdravotní pojišťovny tvoří fond prevence a díky němu mohou pojištěncům hradit nabízené preventivní programy. Všeobecná zdravotní pojišťovna nabízí programy zaměřené na kardiovaskulární onemocnění, obezitu, diabetes mellitus, očkování, prevence infekčních onemocnění, léčebně-ozdravné pobyty, screeningová vyšetření v těhotenství apod. Cílem mé práce bylo zmapovat využívání preventivních programů u pojištěnců v rámci Všeobecné zdravotní pojišťovny. Na základě stanoveného cíle práce jsem si definovala předpokládané hypotézy. H1: Ženy preventivní programy využívají více než muži. H2: Pojištěnci s vysokoškolským vzděláním využívají více preventivní programy nabízené Všeobecnou zdravotní pojišťovnou než pojištěnci bez vysokoškolského vzdělání. Byl tedy zvolen kvantitativní výzkum a jako vhodnou metodu k testování stanovených hypotéz jsem si zvolila metodu dotazníkového šetření. Na základě provedeného výzkumu došlo k potvrzení první hypotézy, tedy, že ženy využívají preventivní programy více než muži. Druhá hypotéza se však nepotvrdila. Nebylo prokázáno, že by preventivní programy využívali více vysokoškolsky vzdělaní pojištěnci. Práce je zaměřena na prevenci a přináší přehled preventivních programů, na které se v současné době zaměřuje VZP. Věřím, že má práce může být přínosná nejen pro pojištěnce VZP, ale pro všechny, kteří mají o prevenci zájem, a také může sloužit jako studijní materiál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.